Izzító fáklya boncolása


izzito-faklya-fejlec

Az izzító fáklyák és gyertyák általában úgy mennek tönkre, hogy a fűtő betét megszakad bennük. Ritkábban testzárlatosak lesznek. De mi zajlik le egy ilyen alkatrészben, amitől tönkre mehet?

Ezekben az alkatrészekben egy nagy teljesítményű fűtőszál található, ami elég jelentős hőterhelésnek van kitéve. Részben a működéséből fakad, részben a motor működése során kapja a hőterhelést. Hidegben az izzító gyertya – teherautóknál fáklya – felmelegíti az égésteret, hogy a hidegindítás könnyebb legyen. A motor járása során pedig az égéstérben levő hőhatás öregíti ennek az alkatrésznek az élettartamát.
Elsősorban talán az alul tervezés az, ami mérvadó a rövid élettartam miatt. Utána jön a nem megfelelő kivitelezés. Természetesen lehetne gyártani olyan alkatrészt, ami nem menne tönkre, de akkor az alkatrész gyártók mennének tönkre.

Az alábbi képek egy izzító fáklya boncolását mutatják be lépésről lépésre.

Alkatrészeire bontva.

A fűtőszál az izzító fáklya két végébe van belehegesztve.

Leköszörüljük a végét.

Köszörülés után így néz ki. Látszódik a fűtőszál.

És íme egy darabka fűtőszál kijött. Itt volt elszakadva. Az a fehér porszerű anyag valami kerámia betét, ami megakadályozza, hogy mozogjon a fűtőszál és zárlat legyen.

Archívum

Látogató statisztika

  • 593Ez a cikk olvasva:
  • 70297Összes látogató: