Leégett kínai fűtőmotor


kinai futomotor

Elhasználódás miatt kellet cserélni egy húsz éves Steyr konténeres gépjárműben az eredeti fűtő motort. A kopó alkatrészek, úgy mint csapágy, szénkefe, kommutátor használódtak el. Mivel gyárit már nagyon nehéz találni és ami van az is horribilis áron, így kínai utángyártott motorra lett cserélve. A kínai utángyártott motor a modern fogyasztói társadalomnak tökéletesen eleget téve csak két évig bírta a szolgálatot. Pályafutását nem a kopó alkatrészek elhasználódása, hanem a motor tekercseinek leégése jelentette. Ismét bebizonyítva azt a tételt, hogy az olcsóbb a drágább.

Érdemes elgondolkozni azon, hogy milyen alkatrészeket vásárolunk. Ehhez persze tudnunk kell távlatokban gondolkozni. Ha sokáig szeretnénk megtartani egy járművet akkor számunkra az a jó, ha hosszútávon minél kevesebbet költünk a járműre. Ezt legjobban úgy tudjuk elérni, ha minél kevesebb időt tölt szervizben a jármű. Ennek a kulcsa a megfelelő karbantartás és a minőségi alkatrészek beépítése. Utóbbi manapság sokkal nehezebb, mert még a drága és márkás alkatrészek minősége is egyre silányabb, de azért itt is érvényesül az olcsó húsnak híg a leve mondás. Tűzoltásnak esetleg jó lehet egy olcsó alkatrész, de hosszú távon megbízhatóságra nem lehet számítani. A valóban gyári alkatrészek pedig sokszor megfizethetetlen kategóriába tartoznak. Középút a gyári minőségű utángyártott, ami igazából utángyártott, csak kicsit drágább és talán jobb minőségű is.

Hogy mennyit vagyunk hajlandóak kiadni egy autó alkatrészért, az sok tényezős egyenlet. Függ elsősorban az anyagi helyzetünktől, aztán az autó értékétől, illetve, hogy rövid, vagy hosszútávon szeretnénk használni a gépjárművet. Mindenesetre és mindenkit óva intenék az olcsó utángyártott alkatrészektől, mert ezzel fenntartunk egy olyan piacot, ami olcsó és silány minőségű alkatrészeket gyárt. És az olcsó mindig csábítóbb elsőre.

Hosszú távon pedig több fog lenni a szervizköltség. Ennek három fő oka van:

  • A rövid élettartamú alkatrészt gyakrabban kell cserélni és minden alkalommal ki kell fizetni a munkadíjat is. Ha a jármű munkát végez, pénzt keres, akkor a szervizben töltött idő plusz pénzkiesést okoz.
  • Egy rossz minőségű alkatész, akár komolyabb meghibásodást is okozhat a járműben, ami sokkal többe fog kerülni, mintha egy jó minőségű alkatrészt használtunk volna.
  • Egy nem gyári alkatész produkálhat hamis hibákat és emiatt más alkatrészeket is kicserélhetünk feleslegesen.

Archívum

Látogató statisztika

  • 145Ez a cikk olvasva:
  • 72610Összes látogató: